Szkoleń z dr Magdaleną Grycman nie trzeba rekomendować – przekonaliśmy się o tym po raz kolejny na trwającej 3 dni weekendowej Zimowej Szkole AAC. Pomimo omawianych bardzo trudnych tematów dotyczących pracy z dzieckiem niepełnosprawnym, dobry humor dopisywał a to głównie dzięki ekspresji dr M. Grycman, która udzielała się wszystkim uczestnikom. Poniżej mini fotorelacja z 3-dniowego maratonu. Spotykamy się kolejny raz na Letniej Szkole AAC w 2019 r z mgr A. Smyczek – znaną z wielu publikacji AAC i 2020 z dr M. Grycman. Już teraz zapraszamy.
Przytoczę kilka opinii Uczestników ZS AAC
Karina Szota: Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Uczestniczenie w nim to sama przyjemność, bo od kogo uczyć się o AAC? Tylko od doktor Magdaleny Grycman. Ciekawe miejsce na mapie szkoleniowej… Warto było jechać 400 km. Pozdrawiam
Anonimowe ankiety: wartość merytoryczna szkolenia 5, forma prowadzenia szkolenia 5, kontakt wykładowcy z uczestnikami 5
Ocena opisowa: Najbardziej podobało się
„widzenie komunikacji w „ten sposób”, czytanie uczestniczące, tworzenie alternatywnych modeli” ;
„Myślę, że wszystko o AAC, zarówno teoria jak i zajęcia praktyczne”; ”
Cały szczegółowy model dotyczący AAC”
Zimowa Grupo AFALOG Szkolenia Neurologopedyczne – do zobaczenia na kolejnym szkoleniu AAC, pozdrawiam 🙂
Program szkolenia:
1.02.2019 Dzień pierwszy:
- Mity i fakty o AAC.
- Jak wprowadzać AAC ? Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny?
- Zastosowanie klucza do karty oceny w zakresie: przekazu informacji, budowania wypowiedzi,funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji.
- Przykłady początkowych oddziaływań wspierających kompetencje komunikacyjne.
- Wprowadzenie znaku graficznego w kontekście sytuacyjnym.
- Zajęcia warsztatowe – w zakresie tworzenia, opisywania i modyfikowania strategii AAC.
- Nauka łączenia nauczanych umiejętności komunikacyjnych w jednolity i usystematyzowany zbiór strategii komunikacyjnych wykorzystywanych podczas porozumiewania się –warsztat.
- Umiejętność współgrania z użytkownikiem AAC – zadania partnera.
- Wprowadzanie tablic tematycznych – warsztat.
- Praktyka stosowania AAC – doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych.
2.02.2019 Dzień drugi:
- Zastosowanie włączników – rozwijanie aktywnych modeli działania użytkowników AAC.
- Tworzenie prezentacji o dziecku i jego najbliższym otoczeniu.
- Tworzenie prezentacji dynamicznych poszerzających wiedzę i doświadczenia użytkowników AAC.
- Modelowanie stylu AAC – wspomaganie rozwoju języka.
- Konstruowanie innowacyjnych strategii AAC na przykładzie różnych grup użytkowników.
- Planowanie i organizacja systemu AAC –przykłady.
3.02.2019 Dzień trzeci:
- Czytanie uczestniczące – różne sposoby wykorzystania.
- Wprowadzanie czytania uczestniczącego krok po kroku – warsztat.
- Strategie wspierające mowę czynną użytkownika.
- Uczenie użytkownika AAC dostrzegania prawidłowości i związków przyczynowo skutkowych – przykłady i praktyka stosowania.
- Słownictwo podstawowe i szczegółowe, organizacja fizyczna i lingwistyczna systemu – omówienie.
- Wyrażanie emocji – wykorzystanie tabliczek Programu do wspomagania – Emocje.
- Co to jest wieloskładnikowy system komunikacji (WSK)?
- Jak przygotować się do superwizji? – omówienie
Było fantastycznie ! Ogrom wiedzy, dużo wskazówek praktycznych , Pami dr Grycman sympatyczna i pomocna! Dla mnie to był weekend pełen inspiracji i motywacji do dalszych działań ! Widzimy się na kolejnych szkoleniach 🙂
Karina Szota: Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Uczestniczenie w nim to sama przyjemność, bo od kogo uczyć się o AAC? Tylko od doktor Magdaleny Grycman. Ciekawe miejsce na mapie szkoleniowej… Warto było jechać 400 km. Pozdrawiam
Joanna Urbaniak: To był wspaniały weekend, pełen inspiracji i motywacji do dalszej pracy ! Dr Grycman – wspaniała ! Dziękuję bardzo i do zobaczenia przy okazji innych szkoleń 😉
Marta Pielak: Wróciliśmy z głowa zmęczoną od przypływu wiedzy ale i z motywacja i wieloma pomysłami do dalszej pracy !:)