Szkolenie z CAPD i afazji rozwojowej – 22.09.2019 prowadziła mgr Marianna Głębocka- Czarniecka.
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego CAPD – mogą wynikać mogą z wielu przyczyn. Wymienia się tu:
- zaburzenia słyszenia na poziomie fonologicznym, których cechą charakterystyczną są zaburzenia różnicowania i zapamiętywania dźwięków mowy oraz trudności w rozumieniu mowy w hałasie. Zachowanie dziecka: trudności z różnicowaniem wysokości dźwięków oraz ich natężenia, trudności z czytaniem i pisaniem;
- zaburzenia na poziomie uwagi słuchowej. Zachowanie dziecka : trudności ze skupieniem uwagi, nadpobudliwość, zaburzenia pamięci krótkotrwałej;
- zaburzenia na poziomie integracji obu półkul. Zachowanie dziecka : trudności w odbiorze słuchowym, rysowaniu, pisaniu i czytaniu.. To tylko początek góry lodowej. CAPD należy rozpatrywać na tle niedokształcenia mowy o typie afazji oraz typowych objawów afazji wynikających z nabytego uszkodzenia mózgu. Jak rozpoznać problem, w jaki sposób zdiagnozować dziecko – dowiedzieliśmy się dzisiaj 21.09 a jutro ciąg dalszy.