Temat afazji jest nabliższy mojemu sercu – stąd też powstanie AFALOG Centrum. To tutaj szkolimy z zakresu #afazji #dyzartrii #dysfagii ale także innych dziedzin. Wykładowcami są specjaliści w zakresie diagnozy i terapii afazji: prof. Jolanta Panasiuk, mgr Anna Paluch i mgr Elżbieta Drewniak-Wołosz, a w zakresie dysfagii mgr Anna Pękacka-Egli.

Obecnie w dniach 19 i 20 czerwca odbywa się Letnia Szkola Afazji dorosłych z dwumodułowymi warsztatatmi – autorski program mgr Marleny Puchowskiej. Mam nadzieję, że poznanie problemu afazji od podstaw pomoże Uczestnikom Letniej Szkoły Afazji, zrozumieć jak należy pracować z pacjentem afatycznym, jak go diagnozować i jak nie poddawać się mimo zmiennego obrazu pacjenta czy braku postępów. Czasem na efekty naszej pracy przyjdzie poczekać rok czy dwa. Najważniejsze, by nasze działania były przemyślane i abyśmy sami jako terapeuci wiedzieli, co i w jaki sposób możemy osiągnąć. Dzisiaj za nami pierwszy dzień zmagań – rzeczywiście burzliwych i z pytaniami- czyli to, co najbardziej lubię – wymiany doświadczeń i dzielenia sie trudnościami diagnostycznymi. Im trudniej, tym ciekawiej.

Czasem zaskakuje mnie stwierdzenie, że „badanie afazji to łatwe” – a ja odnoszę wrażenie, że im więcej czytam, im więcej poznaję afazję, tym więcej mam pytań, mimo mojego ponad dwudziestoletniego stażu pracy jako neurologopeda afazjolog.

Badanie afazji nie jest takie proste. Wymaga wiedzy, którą podczas warsztatów staram się przekazać w usystematyzowany sposób.

Planowanie terapii to kolejny etap, w którym najważniejsze jest to, abyśmy wiedzieli w jakim celu wykonujemy z pacjentem zadanie, do czego dążymy i jaką korzyść przyniesie pacjentowi.

Podczas warsztatów trenujemy na sobie różne sposoby komunikowania się, odblokowywania mowy. Jak przekonują się uczestnicy – to samo ćwiczenie przeprowadzone na różne sposoby może odblokować pacjenta bądź nie – bowiem tylko jeden sposób jest właściwy dla konkretnego pacjenta.

Dzisiaj ten etap szkolenia mamy już za sobą – jutro będzie jeszcze bardziej pod górkę: jak się okaże pewne dysfunkcje wspóltowarzyszące afazji, mogą zaburzyć nam proces diagnozy czy terapii. Jutro też o tym, że mowa pochodzi nie tylko z mózgu ale i ….. tak o tym jutro….. Także jutro Uczestnicy poczują przez chwilę jak to jest być afatykiem……

I kolejny dzień …. Praca w małej grupie ( niestety część osób nie mogłą dojechać- awaria i choroba pozdrawiam i życzę zdrowia) sprzyjała wymianie zdań, zadawaniu pytań.

Letnia Szkoła Afazji to szkolenia modułowe również z udziałem Gości – specjalistów .

AFALOG Centrum w Bydgoszczy cyklicznie gości wykładowców o których mogę z czystym sumieniem powiedzieć – praktycy z ogromnym doświadczeniem w zakresie terapii dzieci z DLD (Developmental language disorder ) czyli niedokształceniem mowy o typie afazji – mgr Anna Paluch i mgr Elżbieta Drewniak-Wołosz. Obie są autorkami narzędzia KOJD AFA wydanego przez Komlogo.

Zapraszam zainteresowanych MÓZGIEM do odwiedzenia nas w AFALOG Centrum. Zapraszamy na szkolenia dotyczące dysfunkcji tego narządu i konsewencji uszkodzenia….

W ramach LETNIEJ SZKOŁY AFAZJI mamy jeszcze w planie szkolenia :

Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole – problemy diagnozy i terapii logopedycznej prof. J. Panasiuk >> więcej

Praca z rodziną dziecka niemówiącego8 kryteriów dr M. Grycman

Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia mgr E. Grzelak >> więcej

i szkolenie, które powinno zainteresowac nas szczególnie z racji na gwałtownie rosnącą liczbę pacjentów z dysfagią:

Kompleksowa diagnostyka i terapia dysfagii u dorosłych i dzieci – mgr A. Pękacka – Egli >> więcej

AFAZJOLOŻKI Letnia Szkoła Afazji Niedokształcenie mowy o typie afazji