Życie po udarze – zeszyty i pomoce do terapii afazji

TERAPEUTA linki:

Zeszyty i pomoce do terapii afazji po udarach mózgu, po urazach mózgu, w otępieniach oraz aktywizujące seniorów

Seria ” Życie po udarze – afazja „  została wydana z myślą o terapii zaburzeń poznawczych u dorosłych pacjentów po udarach, urazach mózgu, w otępieniach oraz dla seniorów, chcących aktywnie funkcjonować.

Seria ” Życie po udarze – afazja „  składa się z:

  • Zeszytów terapeutycznych (wydane zostały zeszyty B3,1, B3.2)
  • Pomocy terapeutycznych wydanych w wersji standardowej lub magnetycznej (przeznaczonej głównie dla osób leżących).

Zawarty w Zeszytach materiał dostosowany jest do zainteresowań osób dorosłych i uwzględnia potrzeby pacjenta – zarówno pod względem wielkości liter jak i zawartej tematyki. Czcionka jest czytelna, bardzo duża, co ułatwia czytanie osobom starszym lub słabowidzącym. Teksty przygotowane są w taki sposób, aby zmuszać osoby z hemianopsją prawostronną do aktywizowania słabszej strony. Zeszyty poza tekstami posiadają zestaw ćwiczeń.

Dla terapeuty przygotowany jest w Zeszytach – zestaw ćwiczeń i testów sprawdzających możliwości komunikacyjne pacjenta oraz odpowiednie arkusze monitorujące postępy terapii, zawarty na ostatnich stronach.

Zeszyty skorelowane są z diagnostyczną Skalą Oceny Dynamiki Afazji SODA (dowiedz się podczas szkoleń), przeznaczoną do badania afazji osób dorosłych autorstwa Marleny Puchowskiej oraz wersją rozszerzoną tego  narzędzia SODA-R, w którym oznaczenie literowe  ABC odpowiada6 poszczególnym typom afazji. Stanowią część Autorskiego Programowi Terapii Afazji APTA MP (dowiedz się podczas szkoleń).

Zestaw pomocy w wersji standardowej lub magnetycznej, stanowi rozszerzenie materiałów zawartych w zeszytach (mowa opowieściowa) lub stanowi zestaw zadań niezależnych od zeszytów. Pomoce te umożliwiają włączenie osoby z afazją w aktywną terapię, nawet w przypadku osób leżących. Z myślą o tych pacjentach zostały opracowane materiały w wersji magnetycznej do pracy na specjalnie przeznaczonych do tego celu tablicach. Zestawy te pozwalają osobie z afazją tworzyć dłuższe wypowiedzi, dopasowywać teksty trenując jednocześnie czytanie, rozumienie i mowę.

Atutem pomocy jest materiał, z którego zostały wykonane. Płytki z tworzywa umożliwiają dezynfekcję (pomoce można stosować w szpitalach, placówkach medycznych czy opiekuńczych), są stosunkowo grube, co ułatwia chwytanie (2mm), a znajdujące się w pomocach napisy są duże i czytelne, dzięki odpowiednio dobranej czcionce.

Zestaw pomocy „Życie po udarze” to efekt wielu lat pracy z pacjentem z afazją, dzięki tym materiałom i odpowiednio poprowadzonej terapii pacjent odblokowuje mowę, nawet w przypadkach, gdy jest ona poważnie zaburzona.

Obecnie na rynku znajdują się pomoce do diagnozy i terapii afazji: KLIKNIJ NA POSZCZEGÓLNE KAFELKI ABY ZOBACZYĆ POMOC

SODA Skala Oceny Dynamiki Afazji SODA       

Zeszty terapeutyczne „Życie po udarze” B.3.1 i B.3.2

1. Od słowa do zdania – Mężczyzna

2. Układanie zdań – Mężczyzna

3. Od słowa do zdania – Kobieta

4. Układanie zdań – Kobieta

5. RzeczownikiRzeczowniki

6. CzasownikiCzasowniki

7. Zdania prosteZdania proste

8. Przyczyna – skutekZdania przyczynowo-skukowe

Całość Zestaw pomocy do afazji

9. Mowa opowieściowa – w opracowaniu

Tablica magnetyczna – Tablica

Poducha stabilizująca pozycję głowy – Poducha

RECENZJE:

Zestaw pomocy „Życie po udarze. Terapia afazji” pomoże przywrócić i rozwinąć funkcje poznawcze u osób dorosłych: po udarach lub urazach mózgu, z afazją oraz podtrzymać je u seniorów spowalniając tym samym procesy neurodegeneracyjne. Długoletnie doświadczenie w pracy z takimi osobami pozwoliło Marlenie Puchowskiej stworzyć Autorski Program Terapii Afazji (APTA) dla którego zostały opracowane te pomoce. Poszczególne elementy wspomagają pracę z osobami o różnej głębokości deficytów. Dla pacjentów leżących istnieje wariant magnetyczny pozwalający na pracę w pionie, przy łóżku. Łącznie zaś tworzą kompleksowy program terapii. Sprawdzony i dopracowany w ciągu tysięcy godzin przywracania zdrowia pacjentom. Autorka może pochwalić się spektakularnymi sukcesami u swoich pacjentów – w tym z afazją całkowitą – którzy dzisiaj komunikują się na tyle sprawnie, że nawet występują w radiu czy telewizji. To pokazuje moc możliwości terapeutycznych tego zestawu pomocy. Dobrze, że wreszcie jest on dostępny dla innych terapeutów oraz rodzin pacjentów. (prof n.med. Adam Wiśniewski, neurolog Klinika Neurologii CM UMK w Bydgoszczy)

Pomoce dydaktyczne autorstwa Marleny Puchowskiej „Życie po udarze” są nową na rynku propozycją kierowaną do specjalistów zajmujących się terapią pacjentów z poudarowymi zaburzeniami mowy.  Twórczyni pomocy jest światowej klasy afazjologiem, a posiadana przez nią  ogromna wiedza i doświadczenie kliniczne gwarantuje właściwy poziom merytoryczny zadań. Materiały są wykonane z najwyższą starannością i spełniają wysokie standardy estetyczne, co powoduje, iż wykorzystywanie opisywanych pomocy w pracy terapeutycznej jest komfortowe zarówno dla terapeuty, jak i dla pacjenta.(dr n. med. Magdalena Trzcińska, specjalista psycholog kliniczny, neuropsycholog, psychoterapeuta)

Pozycja ” Życie po udarze. Afazja motoryczna” B3.2. stanowi kontynuację projektu ćwiczeń, skonstruowanych specjalnie dla pacjentów dorosłych po przebytym uszkodzeniu mózgu: udarach mózgu, urazach czaszkowo-mózgowych, czy z guzami mózgu, które upośledzają funkcje poznawcze. Kolejna część na sześćdziesięciu stronach zawiera zestawy ćwiczeń (rozbudowanych opowiadań) o różnym stopniu trudności, które przede wszystkim budzą ciekawość, zainteresowanie, nie są nudne, infantylne, co jest bardzo ważne w procesie neuroregeneracji. Aby procesy neuroregeneracji zachodziły konieczne jest zainteresowanie, emocje, koncentracja, co możliwe jest dzięki interesującym tekstom, które często dotyczą sytuacji życia codziennego, takich jak np. podróż, czy wykraczając poza standardy jak opowieści z wątkiem kryminalnym. Opowiadania mogą zainteresować zarówno kobiety jak i mężczyzn. Polecam tą pozycję dydaktyczną do pracy samodzielnej oraz z neurologopedą jako ciekawe narzędzie, które przynosi sukces w terapii. (dr hab. n med. prof. CMKP Małgorzata Łukowicz)